
YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Ev Sahipliğinde Düzenlenen “10. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi”ne Katıldı
- Tarih 6 Mayıs 2025
YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Ev Sahipliğinde Düzenlenen “10. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi”ne Katıldı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) ev sahipliğinde, ÇOMÜ Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER) tarafından 2 – 4 Mayıs 2025 tarihlerinde “10. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi” düzenlendi.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak’ın davetli konuşmacı olarak katıldığı kongrenin teması, “Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Standartlaşma, Akreditasyon, Kalite ve Güncel Sorunlar” olarak belirlendi. Alanında uzmanların katılımıyla gerçekleşen kongrede iki gün boyunca toplam 112 bildiri sunuldu.
Kongrenin açılış konuşmalarını Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Arda Aydın, ÇOMÜ TÖMER Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Melek Kalin Sali, Prof. Dr. Alparslan Okur ve Doç. Dr. Sevim İnal yaptı. ÇOMÜ Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, kongreye video konferans yöntemiyle katılarak, açılış konuşması gerçekleştirdi. Konuşmacılar, Türkçenin uluslararası düzeyde öğretimi konusunda akademik iş birliğinin ve bilimsel standartların artırılmasının önemini vurguladılar.
Kongreye davetli konuşmacı olarak katılan YÖKAK Başkanı Prof. Dr. Ümit Kocabıçak, “Yükseköğretim Kurumu Olarak Türkçe Hazırlık Merkezlerinde Standartlaşma, Akreditasyon ve Kalite” başlıklı bir sunum yaptı. Türkiye’den ve dünyadan yükseköğretimde kalite güvencesi sistemi konusunda örnekler veren Başkan Prof. Dr. Kocabıçak, YÖKAK’ın faaliyetleri hakkında bilgiler aktardı. Prof. Dr. Kocabıçak, konuşmasının devamında yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri bağlamında Türkçe öğretim merkezlerinin rolü ve geleceğine dair kapsamlı değerlendirmelerde bulundu.
Kongre, açılış konuşmalarının ardından düzenlenen paneller ve oturumlarla devam etti. Bilimsel paylaşımların ve akademik tartışmaların yer aldığı kongrede, uluslararası öğrenciler de aktif rol aldı. Kongrenin, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kalite, akreditasyon ve standartlaşma çalışmalarına akademik düzeyde önemli katkılar sunması bekleniyor.