
YÖKAK Tarafından Akademisyenlerin Yetkinliğinin Geliştirilmesi Kapsamında İngiltere’ye Düzenlenen Çalışma Ziyaretleri Tamamlandı
- Tarih 9 Kasım 2022
YÖKAK Tarafından Akademisyenlerin Yetkinliğinin Geliştirilmesi Kapsamında İngiltere’ye Düzenlenen Çalışma Ziyaretleri Tamamlandı
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK), British Council ve Advance HE iş birliğiyle, öğretme ve öğrenme merkezleri ve uygulamaları hakkında bilgi paylaşımı amacıyla İngiltere’ye gerçekleştirilen çalışma ziyaretleri tamamlandı.
“Yükseköğretimde Öğretme ve Öğrenmede Mükemmeliyet Merkezlerine Yönelik Kapasitenin Desteklenmesi Projesi” kapsamında 9-14 Ekim 2022 tarihlerinde Londra’da gerçekleştirilen ziyarete ilişkin bir değerlendirme raporu yayımlandı.
Ziyarete YÖKAK Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Çufalı, Kurul Üyesi ve aynı zamanda Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Vatan Karakaya ve değerlendirici eğitimi programında sorumlu Kurul Akademik Uzmanı Doç. Dr. Salih Bardakcı katıldı.
Çalışma ziyareti kapsamında Advance HE, City University of London, UK Science Council, University College London, British Council Stradford Office, University of East London ve MEB Londra Eğitim Müşavirliği ziyaret edildi. Ziyaretlerde karşılıklı görüş alışverişi ve bilgi paylaşımları gerçekleştirildi.
Öğretim üyelerinin öğretimsel yetkinliklerinin sürdürülebilir biçimde desteklenmesi konusunun dünya genelinde yükseköğretim sistemleri için önemli bir sorun olduğu belirtilen raporda, bu yetkinliklerin öğretme ve öğrenmede mükemmeliyet merkezleri tarafından izlenmesi ve geliştirilmesinin bu konuda oldukça etkin bir çözüm olduğu ifade edildi.
Türk yükseköğretim sisteminde de öğretim yetkinliğinin benzer uygulamalarla desteklenmesini önemseyen YÖKAK, öğretim kadrosunun niteliklerinin geliştirilmesini kurumsal dış değerlendirme ve akreditasyon ölçütleri içerisinde bağımsız bir ölçüt olarak dikkate alıyor.
YÖKAK ve British Council iş birliğinde, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde, Türk yükseköğretim sisteminde öğretme ve öğrenmede mükemmeliyet merkezlerine ve bu tür merkezlerde verilen hizmetin kalite güvencesini sağlamaya yönelik kapasitenin desteklenmesi amacıyla iki aşamalı bir proje gerçekleştirilerek, projenin ilk aşamasında 150’ye yakın üniversiteden 200 civarında katılımcının yer aldığı çevrim içi eğitimler düzenlendi. Projenin ikinci aşaması olan Londra’da gerçekleştirilen çalışma ziyaretlerinde ise Birleşik Krallık’ta yürütülen yükseköğretimde öğretme ve öğrenme yetkinliğini geliştirme çalışmalarının yakından incelenmesi amaçlandı.